Tarinoita Obaman sisarista, jotka olivat täysin vääriä



Barack, Sasha, Michelle, and Malia Obama Getty-kuvat mennessä Candice Jeffries /30. huhtikuuta 2018 15:45 EDT

Meidän kaikkien pitäisi jo nyt tietää, kuinka häiritsevän helppo on, että väärennetyt uutiset ja väärät tiedot leviävät etenkin verkossa. Venäjän robotteja ja niiden mahdollista roolia vuoden 2016 vaaleissa koskevassa tutkimuksessa korostetaan tätä järkyttävää ilmiötä. Yhdysvaltojen erittäin jakautuva poliittinen ilmapiiri saa usein verkkoyleisön tarttumaan järkyttäviin tarinoihin tilaisuutena hyökätä toiseen puoleen ilman, että mietitään oikein tarkkuutta tai hankintaa.


mila kunis kulmakarvat

Ja silti on edelleen kauhistuttavaa, että joukko ulkomaalaisia ​​ja loukkaavia 'uutisia' entisen presidentti Barack Obaman tyttäreistä, Sasha ja Malia , ovat muuttaneet tiensä ympäri Internetin tummempia kulmia. Erityisen järkyttävää on näiden tarinoiden loukkaava, tunkeutuva ja julma luonne ja se, kuinka helposti online-lukijat ovat tarttuneet niihin perustellakseen poliittisia mielipiteitään. Seuraavaksi hajotamme joitain pahimpia korkeita tarinoita ja osoitamme, kuinka ne on perusteellisesti purettu.

Malia oli raskaana



Barack and Malia Obama Getty-kuvat

Marraskuussa 2014 hoax-verkkosivusto julkaisi artikkelin, jossa väitettiin, että silloin 16-vuotias Malia oli raskaana. Kuten BuzzFeed tuolloin raportoitu tarina (joka oli 'täynnä haitallisia rodullisia stereotypioita') sai pitoa väärennettynä Fox uutiset Facebook-tili nimeltään 'Fox News Channel' lähetti linkin siihen, kehotten Twitter-käyttäjiä reagoimaan ikään kuin se olisi todellista uutista.



Entisen presidentin George W. Bushin tytär, Jenna Bush, ilmestyi Katso mitä tapahtuu Live ja keskustelivat Obaman siskojen kohtaamasta paineesta huhujen ja muiden kiistanalaisten (mukaan lukien ikäviä kommentteja GOP: n työntekijältä joka myöhemmin erosi.) 'Suojaan heitä kiihkeästi,' sanoi Jenna. '... En usko, että se on helppoa. Se ei ole työtä, jota he halusivat. ... Minulla oli vaikeaa [kasvaa Valkoisessa talossa], mutta se on myös etuoikeus. '

Valkoinen talo ei vastaavasti vastannut naurettavaan tarinaan.

Sasha kaatui autoonsa



Sasha Obama Getty-kuvat

Obama-nuorin tytär Sasha ei ollut edes 18-vuotias, kun Trumpia kannattava verkkosivusto seurasi häntä naurettavalla tarinalla joulukuussa 2017 väittäen, että hän oli kaatanut autonsa järvelle. Mukaan Washington Press , artikkelissa väitettiin, että Barack Obama oli ostanut Sashan 'käytetyksi Bugatti Veyroniksi jouluksi' (auto arvoltaan 1,5 miljoonaa dollaria), jonka hän sitten ajoi 90 km / h järvelle lähellä Washington DC: tä. Artikkelissa kuvataan kuinka poliisin saapuessa, he haisivat kaatuneesta autosta tulevaa marihuanaa.

Faktatietoinen verkkosivusto Snopes hajosi, pala kappaleelta, miksi tarina oli väärä: oletettua järveä, missä tapahtuma tapahtui, ei ole; väärennetty artikkeli linkitettiin sanomalehden kotisivulle todellisen kappaleen sijaan sen väitteiden tueksi; Ei ole todisteita siitä, että Sasha olisi koskaan omistanut Bugatti Veyronin. Lopuksi artikkelin ”valokuvanäyttö” oli itse asiassa valokuva täysin riippumattomasta vuoden 2009 tapauksesta, johon liittyi vakuutuspetoksia.

Malia katkesi rikkakasvien kanssa



Malia and Sasha Obama Getty-kuvat

Toukokuussa 2017 AOL kertoi, että ”satiirinen konservatiivisen viihteen verkkosivusto” julkaisi artikkelin, jonka mukaan Obaman vanhempi sisko Malia oli siirtynyt salaisesta palvelusta juhliin Chicagon julkisessa puistossa. Sivusto ilmoitettu (kautta AOL.com ), että Malia oli osallistunut 'juomiseen, huumeisiin ja koirien torjuntaan' ja että hänet pidätettiin myöhemmin 'yhdessä seitsemän muun kanssa ja syytettiin eläinten huonoon vaaraan, julkiseen päihteeseen ja hallitun aineen hallussapitoon'.

Kyseinen artikkeli oli täysin väärä ja sen mukaan AOL , 'heidän käyttämänsä kuva oli dokumentoitu mugshot-tarttuja vuoden 2013 koiranputken rengasrintakuvasta.'

Snopes totesi, että sivusto, jolla naurettava artikkeli ilmestyi, sisältää vastuuvapauslausekkeen, jossa sanotaan: 'Kaikkia artikkeleita on pidettävä satiirisina ja kaikki tosiasiallisille ihmisille osoitetut lainaukset täydellisinä ja täydellisinä. Kuvia, jotka edustavat todellisia ihmisiä, olisi pidettävä muuttuneina eikä millään tavoin todellisina. ' Jopa niin, on selvää, että tämän kappaleen ja muiden sen selosteiden tarkoituksena on tuulettaa vihan liekit entiselle presidentti Barack Obamalle ja hänen perheelleen, 'satiirinen' tai ei.


jd scott

Sasha murhattiin ajaa ammunta



Sasha Obama Getty-kuvat

Julkkikset 'kuolemanhuijaukset' ovat pitkään olleet kyseenalaisten verkkosivustojen tapa ohjata liikennettä sivuilleen. Eminem, Paul McCartney, Cher ja monet muutkin ovat joutuneet näiden naurettavien tarinoiden uhreiksi. Erityisen huolestuttavaa on, että sivusto on suunnattu Sashan kaltaiselle nuorelle, joka pyrkii elämään valon ulkopuolella.

Heinäkuussa 2017 ”uutissivusto” julkaisi täysin väärennetyn ja suoraan sangen loukkaavan tarinan siitä, että Sasha oli murhattu järjestäytyneellä ajamisella ampumalla lähellä koulua. Tämä hullu väite osoittautui ilmeisesti vääriksi sillä, että Sasha oli hyvin nähty elossa tarinan julkaisun jälkeen.

Mukaan Snopes , artikkelin kirjoittaneella sivustolla ei ole helposti saatavissa olevaa vastuuvapauslauseketta, joka merkitsee sen sisällön satiireiksi, eikä se yritä huumoria (jota emme joka tapauksessa tunnustanut) tai vihjeitä lukijalle millään muulla tavalla, että tämä artikkeli on pala täydellistä fiktioa. ' On selvää, että sivuston tarkoituksena on harhauttaa lukijoita tarkoituksellisesti tekemällä tämänkaltainen kappale erityisen huonoon tarkoitukseen.


jerry poseeraa 2019

Malia pidätettiin osallistumisesta Antifa-väkivaltaan



Malia Obama Getty-kuvat

Kuten Newsweek Marraskuussa 2017 ilmoitetusta Malia Obamasta oli myös online-viesti, joka väitti, että hänet oli pidätetty jälleen yhdessä ihmisryhmän kanssa antifa-inspiroidusta väkivallasta ja viharikosta vanhusten naisten kohdalla Cambridgessä, Massachusettsissa. Väärennetty uutissivusto väitti, että Malia oli hyökännyt yhdeksän muun Harvardin opiskelijan kanssa valkoiseen naiseen, joka oli poistumassa katolisesta kirkosta rotuun perustuvassa hyökkäyksessä, ja lisäsi, että väitteet olivat todisteita Obaman perheen rasismista (kautta Snopes ).

Mukaan Newsweek , sivusto, jolla väärä artikkeli ilmestyi, toi esiin sen satiirisen tarkoituksen, mutta lisäsi myös, että 'vaikka kaikki tällä sivustolla on satiirista kaunokirjallisuutta, olemme ylpeitä voidessamme esitellä sen niille, jotka ovat sitä kutsuneet todeksi'. Kuten Newsweek sanoen: tällaisia ​​satiirisia tarinoita 'edelleen varsivat [vain] vihaa presidenttiä Obamaa kohtaan, mutta myös sitä, että vasemmisto nousee' sisällissodassa 'ns.' Antifa ': n tai antifašistien kanssa, jotka johtavat syytteeseen. '

Heidän biologinen isänsä nosti kanteen Barack ja Michelle



Malia, Barack, Sasha, and Michelle Obama Getty-kuvat

Maaliskuu 2017 toi hullu tarinan siitä, että Sasha ja Malia eivät oikeastaan ​​ole Michelle ja Barack Obaman biologiset lapset. Mukaan AOL , ”satiirisen viihteen verkkosivusto” väitti, että Ezekiel Wilekenmeyer Williams -niminen henkilö oli nostanut oikeusjutun, jossa väitettiin, että lääkeyhtiö palkkasi hänet spermaluovutuksen tuottamiseksi Obamasille 20 vuotta aiemmin. kohti AOL.com , sivusto kirjoitti myös, että Williamsilla on ”4 tohtoria MIT: ltä ja Oxfordista, hän istuu ensimmäisenä viulunsoitona Lontoon filharmonisessa orkesterissa ja on maailmanmestari shakki ja Texas Hold'em -soitin.” Mmmkay.

Snopes hylkäsi koko tarinan, mutta koko säälittävä tarina sai uudestaan ​​kuukautta myöhemmin, kun oikeanpuoleinen salaliittolainen kauppias Alex Jones potkaisi sen taas radio-ohjelmaansa. Kuten AOL kertoi keskustelun aikana kirjailija Mike Cernovichin kanssa, Jones sanoi: 'Sana on, että ne eivät ole edes [Barack Obaman] lapsia.'

Epäilyttävä tarina Sashasta ja Malian vanhemmuudesta oli aiemmin haastanut tiensä julkiseen silmään, kun Kentuckyn osavaltion edustaja Tim Couch julkaisi väärennetyn videon Facebook-sivulleen joka väitti, että ensimmäiset tyttäret adoptoitiin otsikolla: 'Mitä luulet?' Mielestämme se on likainen liikkua, ja monet ihmiset ovat yhtä mieltä. Lakimiehen virka poistettiin viipymättä seuraavan jälkeen pahoinpitely paikalliselta tiedotusvälineeltä .

FBI kysyi Malialta Harvey Weinsteiniä



Harvey Weinstein Getty-kuvat

Elokuvien tuottajaa vastaan ​​kohdistettujen vakavien seksuaalisen väkivallan syytösten johdosta Harvey Weinstein ja #MeToo-liikkeen alku marraskuussa 2017, iltapäivälehti the Globe rikkoi 'tarinan', jonka FBI kuulusteli kesällä Weinstein-yhtiöön internoituneen Malia Obaman kanssa. Kuitenkin, kuten Ihmiset ilmoitettiin, artikkeli täytti väitteensä ja selitti 'FBI: lle ei ole tosiasiallisesti kyseenalaisti Malian, väittäen sen sijaan, että nimeämättömät lähteet sanoivat, että 'edustajat haluavat grillata Maliaa tilapäisesti'.

Lyöty otsikko aiheutti törkeää ketään muuta kuin entistä ensimmäistä tytärtä Chelsea Clintonia, joka Tweeted , 'Inhoa. Vain surkea. Jätä Malia yksin johtamaan omaa elämäänsä ja pidä hänet poissa (häpeällisestä) asialistastasi! '

Clinton siirtyi jälleen Malian puolustukseen muutamaa viikkoa myöhemmin, kun valokuvat Maliasta, joka näennäisesti kypsyttää nuoren miehen kanssa, alkoi liikkua verkossa. Clinton kirjoitti , 'Malia Obaman yksityiselämän nuorena naisena, yliopisto-opiskelijana, yksityishenkilönä ei saisi olla napsautuksesi. Ole parempi.'

Barack tarttui venäläisiin kartanoihin lahjaksi tytöille



Barack, Malia, Michelle, and Sasha Obama Getty-kuvat

Hänen toimikautensa lopussa joulukuussa 2016 Barack Obaman hallinto takavarikoi kaksi diplomaattisia yhdistelmiä, jotka olivat Venäjän omistuksessa (New Yorkissa ja Marylandissa) seurauksena Venäjän hallitukselle kohdistetuista pakotteista sen väitetystä puuttumisesta vuoden 2016 presidentinvaaleihin, 'raportoitu CNN . Muutto provosoi raivoa Kremlin tiedottajan Dmitri Peskovin mukaan CNN 'Olemme toistuvasti sanoneet, että mielestämme mitään ehtoja ei voida hyväksyä. Katsomme, että diplomaattinen omaisuus on palautettava ilman ehtoja ja neuvotteluja. ”

Tilanne osoittautui vastustamattomaksi rehuksi väärennetylle uutissivustolle, joka ei voinut vastustaa 'ilmoittamista' siitä, että Obama oli tosiasiassa tarttunut kartanoihin lahjaksi tyttäreilleen. kohti Politifact , väärä artikkeli väitti: 'Näyttää siltä, ​​että Obummer [ sic ] ei oikeastaan ​​yrittänyt rangaista Venäjää mistään ... hän yritti oikeasti vain saada pari ilmaista kartanoa rintalihaksilleen suutellen tietämättömään perustaansa ... '


lilo näyttelijä

Tarina on vain epätasainen niin monista syistä, ei vähäisimpänä, että Yhdysvaltain hallitus hallitsee edelleen näitä yhdisteitä tämän kirjoittamisen jälkeen.

Malia erotettiin harjoittelusta



Malia Obama Getty-kuvat

Väärennetyt uutiset päättivät Malian jälleen heinäkuussa 2017, kun toinen 'satiirinen' sivusto väitti, että hänet erotettiin kesäharjoittelujaksosta Yhdysvaltain suurlähetystössä Espanjassa. Syy? Sivusto väitti valheellisesti, että Maliaa oli poltettu tupakoimalla rikkaruohoa.

Mukaan AOL , laajalti jaetussa artikkelissa kerrottiin, että turvallisuus oli kiinni hänet 'rakennuksen katolla polttamalla doobia ja leikillään suurlähettilään kantajien kyyhkysten kanssa', ja lisäsi, että 'Malia lopetettiin välittömästi, hänen huoneensa puhdistettiin ja hänet saatettiin yksityishenkilöiden mukana suurlähetystön alueet yhteiselle alueelle, joilla hän pystyi odottamaan matkustusviisumin päivämäärien muuttamista, jotta hän voisi palata kotiin. '


pippa Middleton naimisissa

Snopes tietoisesti tosiasiallisesti tarkistanut kappaleen kirjoittamalla, että vaikka Malia oli internoinut Yhdysvaltain suurlähetystöön vuonna 2016, hän ei työskennellyt siellä uudelleen vuonna 2017 (itse asiassa se oli kesä, jolloin hän internoi Weinstein-yhtiössä).

Malia erotettiin Harvardista



Malia Obama Getty-kuvat

Väärennettyjen harjoittelupaikkojensa takia väärentämisen lisäksi Internet yritti esittää uuden väitteen Malian oletetusta väärinkäytöstä huhtikuussa 2018. Tällä kertaa, kuten Snopes kertoi, Facebook-sivu laskutti itseään 'kokoelmana konservatiivina naamioituneiden liberaalien peikkojen satiirisista mielivalloista' postitti valokuvan Maliosta, jonka päälle oli asetettu rasistinen kuvateksti. Seurauksena oli, että kuvateksti valkoisten ihmisten hävittämisestä oli suora lainaus Maliasta.

Vain päiviä myöhemmin, mukaan Politifact , Trumpia edistävä sivusto kertoi, että Malia oli pidätetty Harvardista paperin kirjoittamisesta samalla tavalla. Se oli myös täydellistä valmistusta ja poistettiin nopeasti.

Valitettavasti tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun Malian Harvard-ura teki vääriä otsikoita. Vuonna 2017 sivusto yritti väittää, että hänet oli karkotettu Ivy League -laitoksesta kiinnioton jälkeen (kautta AOL ) 'Bostonin hotellin aulassa, joka vapii marihuanaa ystävien kanssa.'