Skandaalit, jotka vähensivät korkean profiilin uutisankkureita



mennessä Carmen Ribecca JA Nicki Swift /19. helmikuuta 2016 20:22 EDT/Päivitetty: 25.12.2017 11:19 EDT

Uutisankkurin velvollisuus ilmoittaa tosiasiat objektiivisesti, mikä edellyttää tietynlaista luottamusta toimittajan ja katsojan välillä. Suuri skandaali voi purkaa tämän luottamuksen lähettämällä koko uutissalin uskottavuuden pyörittämällä viemäriin. Koska 24 tunnin uutissykli on jatkuvasti nälkäinen sisällön suhteen, häpeällinen toimittaja on yhtä mehukas kauha kuin mikä tahansa. Tässä on joitain uutisankkureita, jotka löysivät yllättävän tarinan väärään päähän.

Bill O'Reilly



Pitkä aika Fox uutiset isäntä Bill O'Reilly pakotettiin verkosta sen jälkeen The New York Times pommiraportti paljastaen, että hän maksoi noin 13 miljoonaa dollaria salaisissa järjestelyissä viidelle naiselle, jotka syyttivät häntä 'seksuaalisesta häirinnästä tai muusta sopimattomasta käytöksestä'.

O'Reilly on kiistämättä kiistänyt kaikki syytökset, jopa lausunnossaan verkosta poistumisesta, kun hän sanoi, että 'se on valtavasti pettymys, että me osallistumme tapaan täysin perusteettomien väitteiden takia'.

Fox uutiset emoyhtiö, 21st Century Fox, määritteli O'Reillyn syrjäyttäjän vastavuoroiseksi päätökseksi väittäen lausunnossaan: 'Väitteiden perusteellisen ja huolellisen tarkastelun jälkeen yritys ja Bill O'Reilly ovat sopineet, että Bill O'Reillyä ei tule palaa Fox News Channeliin. ' Yleisesti uskotaan, että julkinen paine ja mainostajien tuen menetys olivat vaikutusvaltaisia ​​O'Reillyn poistumisessa.

Arvioitu luoja Ei kehrävyöhykettä myöhemmin uudelleensijoitettu verkkosivustonsa ja podcastin kautta, Ei spin-uutisia , jossa hän on jatkanut päivittäisiä kommenttejaan ajankohtaisista tapahtumista. Hän sai kuitenkin uuden iskun maineeseensa lokakuussa 2017, kun uusi artikkeli ilmestyi The New York Times avoin kuudes seksuaalinen häirintä ratkaisu, josta O'Reilly ilmoitti maksaneensa 32 miljoonaa dollaria.

Eric Bolling



Eric Bolling, Fox uutiset puhuvasta päästä ja Fox News -asiantuntijat , näki hänen kaapeliuutisuransa katoavan keskellä ilmoituksia väitetystä viattomasta käytöksestään työntekijöitä kohtaan. 4. elokuuta 2017, HuffPost julkaisi raportin, jonka mukaan se oli puhunut 12 naisen kanssa, jotka sanoivat Bollingin lähettäneen tekstiviestinä pyynnöstä valokuvan miesten sukuelimistä ainakin kahdelle kollegalle Fox Businessissa ja yhdelle kollegalle Fox Newsissa.

Bolling keskeytti Fox uutiset , mutta hän kiisti väitteet, tweeting : 'Odotan innolla nimeni puhdistamista.' Hän ei myöskään julkaissut minkäänlaista virallista kieltäytymislausetta, sen sijaan haastoi HuffPost reportterin, joka rikkoi tarinan, Yashar Ali kunnianloukkauksesta, mukaan lajike . Fox uutiset käynnistettiin oma tutkimus asiasta, ja kuukautta myöhemmin Bolling oli poissa.

A-lausunnossa Fox uutiset tiedottaja, verkosto sanoi, 'Bolling ja Fox ovat sopineet erikseen sovinnollisesti', ja ilmoittivat, että hänen näyttelynsä peruutetaan. 'Kiitämme Ericiä 10 vuoden palvelusta uskollisille katsojillemme ja toivotamme hänelle onnea.'

Brian Williams



Brian Williamsillä oli täydellinen sekoitus jokaisen ihmisen miellyttävyyttä ja ammatillista koskemattomuutta. Hän oli verkkouutisien George Clooney. Kaikki muuttui vuonna 2015, kun hän paljastettiin valehtelemisestaan ​​ollessa Chinook-helikopterissa, joka pakotettiin alas ottaen vastaan ​​RPG-tulipalon Irakissa. Hän todella oli täysin erilainen helikopteri suunnilleen puolen tunnin päässä siitä, missä pilkurihyökkäys tapahtui.

Tämä löytö avasi media- ja Internet-tarkkailun tulvakohteet, jotka paljastuivat nopeasti enemmän liioiteltuja väitteitä tai suoraan valheita, joita hän oli kertonut New Orleansin raporteista Katrinan hirmumyrskyn aikana, Berliinin muurin kaatumisen aikana ja muissa tilanteissa. Sen jälkeen, mitä monet pitivät riittämätön anteeksipyyntö ilmassa , Williams jäädytettiin ilman palkkaa, kunnes lopulta hänet palkattiin uudelleen MSNBC palvella Chief Breaking News Anchorina, joka kuulostaa kaikenlaiselta mielikuvitukselliselta, mutta todellisuudessa oli massiivinen alennus. Hänen väärinkäytöksensä vuoksi on ikävää, että hän on edelleen sanomalehti.

Rick Sanchez



Rick Sanchez erotettiin CNN: stä, joka oli luultavasti kaikkien aikojen helpoin irtisanominen CNN: stä seuraavana päivänä hänen pahamaineisen SiriusXM-haastattelunsa jälkeen Pete Dominickin kanssa, jonka aikana hän esitti joitain raskaita antisemiittisiä huomautuksia, jotka pystyivät tappamaan uran, puhumattakaan siitä. joka perustuu ihmisten luontaiseen uskoon objektiiviseen journalistiseen rehellisyyteesi.

ABC-uutiset kirjoitti Sanchezin huomautukset, jotka sisälsivät: 'Sanon teille, että kaikki CNN: n ylläpitäjät ovat paljon kuin Stewart, ja monet ihmiset, jotka ylläpitävät kaikkia muita verkkoja, ovat paljon kuin Stewart, ja viittaavat siihen, että jotenkin he, ihmiset ovatko maassa juutalaiset maat sorrettu vähemmistö? Joo ... En näe, että joku ei saisi työtä nykyään, koska he ovat juutalaisia. '

CNN antoi lyhyen lausunnon: 'Rick Sanchez ei ole enää yhtiön kanssa. Kiitämme Rickiä hänen palvelusvuosistaan ​​ja toivomme hänelle hyvää. Sanchez otti sitten tauon ennen palaa takaisin Fox News Latino , jossa hän toimii avustajana. Hän esiintyy joskus Fox uutiset , joka todennäköisesti saa hänet huomattavan viivästymisen jälkeen muokkaamista varten, mikäli hän päättää mennä kaikkiin Infowars uudelleen.

Ja pikemminkin



Vuonna 2004 60 minuuttia tuottaja Mary Mapes toi tarinan tuolloin- CBS-iltauutiset ankkuri Dan Sen sijaan asiakirjoista, jotka viittaavat presidentti George W. Bushiin saanut etuuskohtelua hänen palvelustaan ​​Texas Air National Guardissa. Sen jälkeen, minkä hän katsoi tutkineensa asiakirjat riittävästi, mukaan lukien sanallinen validointi yhdeltä Bushin vanhan komentoketjun ylemmistä, hän pikemminkin vei tarinan ilmaan.

Tämä kaikki laski keskellä Bushin uudelleenvalintaa. Ajoitus yhdessä syytösten skandaalisen luonteen kanssa aiheutti valtavan nousun. Bloggaajat hellittämättä tutki asiakirjat ja haastoi heidän aitoutensa kaikki näkökohdat. Keskeiset pelaajat pyydetyt lausunnot he tekivät Mapesin tutkintaryhmälle, ja CBS News tuli pian tavoite muille tärkeille uutispisteille .

Koska pikemminkin tarinan kasvot, syyllisyys lopulta laski syliinsä, ja verkon paine pakotti anteeksi anteeksi. Noin kaksi kuukautta anteeksipyynnön jälkeen, pikemminkin ilmoitti eroavansa ankkuripaikalta, vaikka hän väitti, että päätökseen ei 'vaikuttanut kansalliskaartin tarina'.

'Olen ollut onnekas ja siunattu näiden vuosien aikana siitä, että minulla on paras työ maailmassa ja saan sen CBS News ', Pikemminkin sanoi eroamisilmoituksensa aikana. 'Minulla on ollut kunnia työskennellä joidenkin maailman lahjakkaimpien, omistautuneiden ammattilaisten kanssa, ja olen kiitollinen mahdollisuudesta jatkaa niin tulevina vuosina.'

Lara Logan



Lara Logan ei ollut ankkuri, mutta hän oli nopeasti nouseva toimittaja 60 minuuttia joka ehdottomasti oli katsonut isoja verkkotuoleja. Hänen etulinjansa raportit Kabulista, Afganistanista ja arabikeväästä johtuvat kapinat nostivat hänet kartalle pelottomana ja kunnianhimoisena toimittajana, joka meni äärimmäisyyksiin laskemaan tarina.


jocelyn flores kuolema

Saatuaan uhriksi kauhistuttavan seksuaalinen pahoinpitely Tahrir-aukiolla - tarina, joka sisälsi oman kiistanalaisen kierroksen - Logan ajatteli, että hän laskeutui suureen kauhaan vuoden 2012 Benghazin hyökkäykseen. Luottaen voimakkaasti Dylan Daviesin, turvallisuusurakoitsijan, joka väitti olleensa läsnä, kun Yhdysvaltain suurlähettiläs Christopher Stevens ja neljä muuta amerikkalaista tapettiin, Logan kertoi Daviesin versiosta tapahtumista 60 minuuttia . Valitettavasti Davies kertoi FBI: lle ja muille huomattavasti erilaisen tarinan, joka pilasi hänen uskottavuutensa.

Logan pyysi anteeksi ilmassa ja sitä pyydettiin myöhemmin ottamaan ' poissaololoma .' Kuuden kuukauden kuluttua hän palasi 60 minuuttia , mutta Benghazin skandaalin haju varjoaa edelleen hänen maineensa.

Keith Olbermann



Vaikka mikään yksinäinen skandaali ei hävetä Keith Olbermannia, hänen räikeästi epäammattimainen käyttäytymisensä on maksanut hänelle työpaikkoja ESPN: ssä, MSNBC: ssä ja Current TV: ssä, samoin kuin FOK-uutiskanavalla, joka kuulostaa parodialta Foxista, mutta todellisuudessa oli Olbermannin oma blogi ja verkko sarja. FOK-uutiskanava nielaisi tekemisessään Nyky-TV: n kanssa, joka meni ohi, kun Olbermann oletettavasti hiipi puoli suunnitellusta työpäivästään, mukaan Talking Points -muistio .

Nykyinen TV selitti Olbermannin poistumisen näin: 'Nykyinen perustui myös kunnioituksen, avoimuuden, kollegiaalisuuden ja uskollisuuden arvoihin katsojillemme. Valitettavasti nämä arvot eivät enää heijastu suhteissamme Keith Olbermanniin, ja olemme lopettaneet sen.

MSNBC: ssä ja ESPN: ssä Olbermann syrjäytettiin entisiltä pian sen jälkeen kun paljastettiin, että hän ei saanut hyväksyntää useille poliittisille kannanotoille. CNN . Hänen poistumisensa ESPN: stä (joka oli itse asiassa hänen toinen kerta, kun hän työskenteli urheilulähetystoiminnan harjoittajana) oli raportoitu 'Liiketoiminnan päätökseksi siirtyä toiseen suuntaan', mutta siellä oli myrskyjä kiihkeistä sopimusriitoista ja verkon tyytymättömyydestä Olbermannin kommenttiin NFL: n komission jäsenelle Roger Goodellille.

Ann Curry



Tarinan edetessä Ann Curryä käytettiin sotilaana strategiassa saada Matt Lauer eroamaan sopimuksestaan; hänelle tarjottiin Tänään ankkuripaikka siinä toivossa, että hän epäonnistuu. Brian Stetlerin kirja, Aamun huippu: Aamun TV: n Cutthroat-maailman sisällä (kautta New York aikakauslehti) yksityiskohtaisesti takaoven väitetyt asiat. Kirjan mukaan Meredith Vieiran poistuminen Kaikki y yhdessä Huomenta Amerikassa Luokitusten nousu antoi sekä Lauerille että Currylle mahdollisuuden hyödyntää mehukkaita sopimuksia. Lauerin kauppa oli lähellä loppuaan, ja Currylla oli sopimusehto, joka varmisti hänelle halkeaman ankkuripaikalla Vieran jälkeen tai hän voi siirtyä toiseen verkkoon. Ainoa ongelma: Lauer ei väittänyt pystyneen kestämään Currya, joten pitääkseen Lauerin onnellisena verkon piti väittää löytävänsä tapa ojata Curry. Saitko kaiken?

Oletettavasti verkon pomot ja veteraanimiehistön jäsenet, jotka eivät myöskään suosineet Currya, vauhdittivat epämukavaa työympäristöä, joka kehotti häntä poistumaan tehtävästä vapaaehtoisesti, houkuttaen siten Laueria prosessissa. Curry toimitti a kyynelevä poistumispuhe alkaen Tänään näyttelysohvalla vain kaksi vuotta sen jälkeen kun hän sai paikansa.

Tiedämme, mitä ajattelet: tämä kuulostaa paljon vivahteista ja tikarilta näyttelylle, joka myöhemmin aloitti segmentin, jossa Carson Daly vain perehtyi Twitteriin. Ehkä Curry on voittaja täällä?